Terugbetalingsbeleid

Bent u niet helemaal tevreden met uw product(en)? Dat is natuurlijk vervelend. Geen zorgen! Bij OGER kunt u uw bestelling binnen Nederland gratis retourneren in non-sale periodes. Voor het correct retourneren hebben wij een aantal voorwaarden opgesteld: 

Retourneren per post

Met ons retourrecht van 14 dagen (na ontvangst van bestelling) heeft u altijd ruim de tijd om uw producten te passen en te kijken of alles naar wens is. Houd er wel rekening mee dat het product in dezelfde staat wordt teruggestuurd als waarin het werd verzonden. Denk hierbij aan het product in de originele staat en verpakking terugsturen. Uiteraard mag het product wel gepast worden. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, kunt u OGER per post, mail of telefoon op de hoogte stellen. U kunt hiervoor gebruik maken van ons digitale aanmeldformulier. Wij zullen u informeren dat de retour correct is aangemeld. U dient uw product(en) binnen 14 dagen terug te sturen nadat u ons heeft laten weten gebruik te willen maken van het herroepingsrecht. Indien een product beschadigd wordt geretourneerd, dan worden er door OGER kosten in rekening gebracht voor de door u aangebrachte schade. Mocht het product kapot gaan en onder de garantie vallen, dan geldt de periode van 14 dagen niet. 

De terugbetaling van de geretourneerde artikelen geschiedt uiterlijk binnen 14 dagen nadat u uw retour kenbaar heeft gemaakt. In de regel betalen wij al binnen 1-5 werkdagen na ontvangst van de artikelen uit. Tijdens onze sale periode kan het zijn dat we de termijn van 1-5 werkdagen niet behalen.  

Retouradres:

Kwadijkerkoogweg 23
1442 LA
Purmerend

Retourneren in onze stores

U heeft ook de mogelijkheid om de aangekochte producten te retourneren in één van onze stores. Indien u een artikel ruilt, zullen wij dit met de kassabon verwerken. Als u de aankoop retourneert, maar geen ander artikel aankoopt, zullen wij het via de webshop uit laten betalen. Uiteraard zullen wij wel uw pakketje aannemen en transporteren. 

Ruilen

Het is bij ons online niet mogelijk om te ruilen. Wij raden u aan om een nieuwe bestelling te plaatsen en het artikel wat niet naar wens is te retourneren. In dit geval is het product sneller bij u thuis en storten wij de aankoopwaarde van het gekochte artikel terug op uw rekening zodra de retourzending is ontvangen. 

Overige vragen

Mocht u na het lezen van deze vragen nog vragen hebben omtrent ons ruil & retourproces, dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze klantenservice. Gebruik hiervoor onze chatknop op de webshop en/of neem telefonisch contact met ons op. 

Onderstaand hebben wij een aantal veelgestelde vragen voor u uitgezet omtrent ons retourbeleid. Indien u meer informatie wilt, lees gerust de tekst hieronder. 

1. Hoe retourneer ik mijn product en binnen welk termijn?

2. Wat kost retourneren?

3. Wat zijn de mogelijkheden met een retour?

4. Hoe werkt het retourneren als ik mijn bestelling terug wil brengen in een store?

5. Hoe krijg ik mijn geld terug nadat ik mijn bestelling retour gestuurd heb?

6. Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat nu?

7. Ik heb iets gekocht met korting, maar de maat is niet goed. Kan ik alsnog korting krijgen?

8. Ik vul nu het online retourformulier in, maar waar kan ik mijn ordernummer vinden?

9. Ik wil slechts een deel van mijn bestelling retourneren. Hoe werkt dat?

10. Kan ik mijn bestelling ruilen?

11. Kan ik ook een artikel retourneren nadat ik die heb laten vermaken?

 

12. Wat is de status van mijn retourzending?

 

13. Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?

 

14. Welke producten hebben geen recht op retour?

 

1&2. Retourneren gaat eenvoudig, gemakkelijk en snel. Er zijn bij OGER meerdere mogelijkheden om uw product(en) te retourneren.

Vanaf het moment dat u uw bestelling ontvangt, heeft u 14 dagen bedenktijd. Maakt u gebruik van deze bedenktijd, dan heeft u vervolgens 14 dagen om uw bestelling terug te sturen vanaf het moment dat u de retour heeft aangemeld. Voor winkelaankopen geldt eveneens een bedenktijd van 14 dagen na de aankoop.

 

 

In een winkel terugbrengen

Gratis

   

Afgeven bij een PostNL Pakketpunt

Gratis*

 * Het retourneren van artikelen in non-sale periodes is gratis. In de sale zullen de kosten voor het retour zenden van uw order voor eigen rekening zijn. 

 

3. Mogelijkheden

  • » Het aankoopbedrag ontvangen binnen 3 werkdagen

 

4. Retourneren in een winkel - Gratis

Indien het voor u makkelijker is om het pakket terug te brengen naar één van onze winkels is dit ook een mogelijkheid.

1. Meld uw retour online aan via Returnista

2. Pak uw producten netjes in en stop deze in een doos

3. Vul het retourformulier (online) in

4. U ontvangt een e-mail waarin wij bevestigen dat wij het pakket ontvangen hebben en het bedrag onderweg is naar uw rekening

5. Na ontvangst van deze e-mail wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen overgemaakt

 

 

 

 

5. Hoe krijg ik mijn geld terug nadat ik mijn bestelling retour gestuurd heb?

 

U krijgt uw geld terug op dezelfde wijze waarop u betaald heeft. Heeft u betaald met iDeal? Dan kunt u het aankoopbedrag op dezelfde bankrekening verwachten. Indien u met een creditcard betaald heeft, storten wij het aankoopbedrag weer op uw creditcard. We hanteren hierbij de wettelijke termijn van 14 dagen om het bedrag terug te storten. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat u de retour hebt aangemeld. In de meeste gevallen storten wij het bedrag binnen enkele dagen na ontvangst terug. Hou er rekening mee dat dit tijdens SALE periodes of feestdagen iets langer kan duren.

 

 

6. Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat nu?

 

Dat is vervelend! Neem graag even contact op met ons Customer Success Team via service@oger.nl. Zij zullen u verder helpen en zorgen dat u alsnog het juiste product ontvangt, tenzij het product onverhoopt niet meer voorradig is. In dat geval krijgt u uw aankoopbedrag terug. 

 

 

7. Ik heb iets gekocht met korting, maar de maat is niet goed. Kan ik alsnog korting krijgen?

 

Daar doen we niet moeilijk over. U kunt een mail sturen naar service@oger.nl en wij kijken gelijk wat wij concreet voor u kunnen betekenen. 

 

 

8. Ik vul nu het online retourformulier in, maar waar kan ik mijn ordernummer vinden?

 

U kunt uw ordernummer vinden in uw email. Het bestaat uit 10 cijfers en begint met de cijfers 3000.

 

 

 

9. Ik wil slechts een deel van mijn bestelling retourneren. Hoe werkt dat?

 

Dat kan uiteraard. Meld uw retour online aan via Returnista

 

 

Hier kunt u aangeven welke producten u terug wil sturen. 

 

 

Pak de producten netjes in en stop deze in een doos. Breng uw pakket naar een PostNL pakketpunt. Vergeet uw afgifte bewijs niet.

 

Als wij uw retour ontvangen en verwerkt hebben, ontvangt u een bevestiging per mail.

 

10. Kan ik mijn bestelling ruilen voor een ander artikel?

 

Dit is helaas nog niet mogelijk. Wij adviseren u om een nieuwe bestelling te plaatsen. U heeft daardoor sneller uw producten in huis. De retour wordt zo snel mogelijk verwerkt en uw geld wordt teruggestort.

 

 

11. Kan ik ook een artikel retourneren nadat ik die heb laten vermaken?

 

 

Nee, helaas niet. Producten die u heeft laten vermaken, worden speciaal voor u op maat gemaakt. Deze producten kunnen wij dus helaas niet meer aanbieden aan andere klanten en nemen wij niet retour.

 

 

12. Wat is de status van mijn retourzending?

 

Via de track and trace link kunt u zien of uw bestelling bij ons is aangekomen. Vervolgens storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen op dezelfde manier terug als hoe u betaald heeft.

 

 

13. Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?

 

Dat is natuurlijk erg vervelend. U kunt hiervoor contact opnemen met ons Customer Success Team via service@oger.nl.

 

 

14. Welke producten hebben geen recht op retour?

 

Bij OGER zijn een aantal producten niet geschikt om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Dit zijn de volgende producten: diffuser, parfum, ondergoed en sokken. Indien u een artikel gedragen of gebruikt heeft, heeft u geen recht meer op retour. Dit geldt eveneens voor producten die vermaakt zijn of volledig op maat gemaakt zijn.